onsdag 13 april 2011

Lasttränar

Nu har jag lasttränat Marksman två dagar och det har hänt saker för han är mycket lugnare och går in hela tiden. Problemet kvarstår dock att han inte står kvar så länge men det är också mycket bättre så det känns som vi börjar på en högre nivå än vi tidigare gjort efter ett uppehåll. Jag har inte lastat honom sedan vi var på återbesök till Husaby vilket var i augusti tror jag.

Ett stort steg är att han äter ensilage i transporten hela tiden tillochmed när jag trodde att han var jätte rädd så åt han lugnt och sökte efter mat i hela transporten så jag har helt klart fått mig en tankeställare att han är nog mer Left brain än jag kan tänka mig. Nu ska jag bara klura ut den lilla detaljen hur mycket press jäg vågar sätta på honom och jag har provat med lite för mycket och för lite redan så jag ska klura ut det bara... ;)??? visslar...

Marksman är väldigt gnäggig på mig ändå och han vill verkligen leka så det känns bra.

Efter lastningen moosade vi lite och letade rätt på lite gott gräs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar