måndag 25 april 2011

Härlig påskhelg

Helt underbara dagar med strålande sol och det har gett mig sommarkänsla nästan, helt galet eftersom vi bara är i slutet av April. Jag har dock njutit i fulla drag och varit ute så mycket jag bara kunnat så en snygg bonnabränna efter T-shirten har jag skaffat mig. Mycket tid har jag spenderat med hästarna och igår påtade jag i trädgården för i år ska jag mota Kirskålen i grind (nedrans ogräs som visst finns i denna sida av Sverige)!
Det grönskar i min trädgård

En spännande och fin blomma som jag inte minns vad den heter

Nisse var så söt när han pungtmarkerade mig när jag gick ut till honom på vallen och lekte med honom sen red jag honom på ridbanan. Eftersom det är varmt så blev han svettig så nu tränar vi på att spola bort svetten med vattenslangen vilket går bra. Snart kanske han kan bada helt vilket är ett stort steg för Nissen. :) 

Med Marksman red jag ut i skogen med sällskap vilket var trevligt och extra kul var det att han var så pigg och glad!

J och J bytte till sommardäck på min transport idag och det är jag så tacksam för!

TACK!

På kvällskvisten blev det en cykeltur med Hulda och hon älskar att springa fort men stundom travar hon så fint så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar