torsdag 2 september 2010

It´s a game

Snor frasen från Josefines blogg för det är verkligen vad jag behöver komma ihåg...

Idag lekte jag och Aramis vidare med transporten och sideways från zone 1... Det fungerade bättre idag med båda delarna, sidewaysen blir bättre och han känns mer avslappnad i det.
Med transporten gjorde vi Jo-jo game in och ut, jag backade honom mer än han ville och försökte med steg för steg in, känns som han bara far in i full fart annars och har glömt att tänka på vägen. Men han erbjöd sig att gå in hela vägen efter en stund och stog kvar där en stund för att sen rygga ut lugnare än han hitintills gjort. Så vi avslutade där, blev inget ridet idag för jag hade sån huvudvärk, kanske beror på min förkylning..

Med Marksman gick jag ut på en promenad på ca 15 min och han var jätte pigg, skrittade avspänt men med bra tryck i steget! Var kul att se, den lilla promenaden gjorde både honom och mig på bättre humör, jag har nog varit lite nerstämd över hela grejen med M fast jag inte riktigt tagit mig tid att reflektera över det.

Foto Maria L

2 kommentarer:

  1. Ja oron finns ju där hela tiden och när man ser förbättring så lättar det.

    SvaraRadera
  2. Ja oron finns där hela tiden, lite synd för det förtar så mycket men det gäller nog att bearbeta så gott man kan...

    SvaraRadera