tisdag 31 augusti 2010

Lastträning

Ikväll blev det lastträning eller snarare "It´s not about the trailer game" med Nisse (Aramis), jag ska se hur det känns och om det är ett skäligt mål att köra ner honom till kursen på tisdag om en vecka, vilket jag hoppas. Skulle vara roligt att åka med honom! Men jag har ju en av A-C:s hästar som plan B om det inte känns säkert att ta med Nisse.
Idag var han mycket nyfiken och kollade in allt möjligt i transporten, jag lekte mest Jo-jo upp och ner från rampen men han erbjöd sig att gå in ett par gånger så det är ju uppskattat! Lekte massa friendly game runt transporten för att kolla av att det fungerar även där.
Vi hade även ett litet breaktrou med Sideways med mig i zone1 idag vilket var kul. tror poletten ramlade ner ;))

Bara att träna vidare!

Marksman känns mycket pigg och glad, ska verkligen ta mig tid och gå ut och gå med honom 10 min på fast underlag, som jag nu får enligt Veterinärens ordination. Tror det kan vara underhållande för honom :)

2 kommentarer:

  1. Alltid bra med en Plan B. Hade varit superskoj o se dig med "nästan som Teohästen" hihi!
    Plan A eller plan B det blir nog bra vilket som :)

    SvaraRadera
  2. Ja en plan B är bra! Plan B eller "Palle" gick rätt in i transporten idag och käkade hö när hans matte sände på honom idag, så det känns bra att han finns om det skulle köra ihop sig.!
    Men vore kul att åka med Nisse eftersom jag lagt så mycket tid på honom och kommer nog att göra framöver en tid också...

    SvaraRadera