fredag 17 september 2010

Tankeställare och aha moment

Idag av bara en händelse sprang jag på min lärare som jag hade när jag läste på komvux för några år sedan, det var en riktig energi boost att prata lite med honom. Han såg piggare ut än någonsin och njöt av sin Pension sedan två år tillbaka och jag blev påmind om hans positiva inställning att det är möjligt att nå sina drömmars mål! Han sa att han var helt säker på att jag jobbade med hästar idag, men se icke... Men det gav mig lite extra råg i ryggen att han tror på mig och att mina drömmar kan bli verklighet! Jag börjar se möjligheter igen! 
Tänk vad en liten pratstund utanför Ica kan ge...  

Livet efter kursen har börjat också, med ett väldigt lynnigt väder, men jag är så tacksam att vi har manegen!
Jag har lekt och ridit Aramis och det känns bra. Igår när jag red kom vi till ridning mycket snabbare och inte bara fladdra omkring och se spöken som Martin uttryckte det så bra :)) Igår fick jag även en AHA moment i min kropp när jag red de berömda cirklarna i skritt och trav, Aramis följer min vikt så bra och eftersom han är så känslig gäller det att jag inte gör några extrema vikt förändringar för då ramlar han bara iväg. Så igår så gick det hyfsat och jag försökte tänka på allt som Martin sagt... he he... Men så kändes det ändå lite vingligt och då saktade jag av till skritt och tänkte och så vipps ahaaaaaa utsidan, "gör en ram med ytter tygel och ytter höft..." hörde jag i mitt huvud och då satt cirklarna som en smäck!!! hm det tog bara några gångers träning.... ;))
Så när jag lagrat känslan i min kropp så avslutade jag kvickt för att inte drabbas av Equitalis Bestialis... ;)



Lånat från Elisabeths blog, så mitt i prick, tror jag ska plita ner det på ett papper också!
'When things get challenging it really tests your principles and ability to stay passively persistent in the proper position, not get frustrated, not get mad, not get impatient, not expect things to be better than they are, just be there for the horse when he makes a new decision. You have to be 100% present, in the moment, without judgment or the horse will feel it. You have to put the horse first.' ~ Linda Parelli

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig vecka med kurs och massor av erfarenheter och kunskaper. jag blir glad bara att att läsa det:)

    SvaraRadera