torsdag 16 september 2010

Dag 4

Skriver lite om de sista dagarna på kursen för jag kommer ihåg bättre då.

På förmiddagen stämde vi av det vi gjort hitintills på kursen, allt har förbättrats med Aramis eftersom jag kan flytta framdelen bättre på honom... ;)
En uppgift vi hade som uppvärmning var att leka alla lekarna ur zone 4-5 väldigt nyttigt! Även att böja huvudet först i stillastående sen i skritt, utan att hästen hänger i grimman. Det blev tydligt för mig att det ibland är bättre att göra det nära genom att be honom med hjälp av grimman för att få en bra böjning.

A-C böjer huvudet på Sigge

Sen red vi mer cirklar och även sideways, men det var lite svårt eftersom jag inte riktigt har ordning på Aramis zoner när jag rider honom, han blev även lite spänd och då låste det sig såklart, men vi har något att träna på när vi kommer hem :) Cirklarna blev dock bättre och bättre.

På eftermmiddagen började vi rida ganska snart och Martin hade hotat med att han skulle bygga stora hinder som vi skulle hoppa, eftersom han sysslar med Fälttävland så tänkte jag omg...
Men jag och Aramis började lite lugnt inne på ridbanan och jag fick mig en riktg aha upplevelse när vi red cirklarna igen.
Sen när det kändes bra fick jag blodad tand och anslöt mig till de som red ute på ängen över "små" hinder dock. Så det kändes bra! Aramis tyckte det var jättekul och han bara tuffade på i en så jämn och fin travtakt, inte för fort eller långsamt utan just right! Han var helt underbar att rida där ute!

Frida tog bilderna :)

Vi hade en mycket trevlig lördagkväll med mycket spännande prat! Det är så mycket spänande saker som händer här framöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar