onsdag 22 september 2010

Huvudbry...

Jag grejjade lite med andra mallar i bloggen och lyckades få till det så jag knappt lyckades få tillbaka den som den var heller, men men den får vara såhär. Det kanske är så att förändringens vindar blåser inte alltid åt det håll man vill men det kanske kan bli bra ändå...

Jag har funderat mycket sista tiden på vad jag vill göra i framtiden eftersom jag  behöver göra något åt det som det är nu. Jag har kännt att jag har kommit längre och längre ifrån det som jag vill göda min vardag med och på vägen tappat mig själv lite och mina värderingar. Men jag har insett att jag behöver ladda mina batterier mer med sådant jag verkligen tycker om och hitta tillbaka till mer flumm i mitt liv som är så viktigt för mig och hjälper mig att inspireras till det jag egentligen vill göra och ta vara på i nuet. Smått som stort!


Den här processen har fått till följd att jag har varit så uppe i det att allt avstannat. Men det känns ändå som att nu genom att jag har insett det så har jag kommit en bit på väg.
 
 
Här är två som verkligen kan det här med att vara i nuet

4 kommentarer:

  1. Ibland får man trycka på pausknappen för att hinna reflektera o se åt vilket håll man ska åt innan man susar vidare.

    Lustigt det där o klura på framtiden o samtidigt leva i nuet. Kanske e lite av livets gåta ;).
    Ibland får man nog sänka ribban lite o inte prestera, prestera, prestera… Ta det lugnt . Du är så ung hihi.
    Det blir säkert jättebra allt du bestämmer dig för.

    Stor kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Åh tack Josefine du är en klippa, som kan sammanfatta det jag försökte få fram med mitt vanliga ordbajseri... ;´)
    Jag får träna vidare på livets gåta så får vi som sagt se vad det blir...
    Tingeling har fått en ny fras! :D

    Du är så modig som vågar gå på det du vill!

    SvaraRadera
  3. vad är det du vill göra helst här i livet?
    jag tror det viktigaste är en bra utbildning sedan kan man göra vad som helst - och bor var man vill ;)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det fungerar med "vetandet vad man vill" som om jag är en vattenpöl. Om jag inte rör om i den händer ingenting. Men vill jag se vad där är måste jag låta det smutsiga sjunka till botten, så att vattnet blir klart.

    Kanske en obegriplig metafor för andra, men för mig klarnar det, när jag jämför mig med vattenpölar. Ibland behövs det mera vatten och ibland är vattennivån, så låg att det bara är gegga och inget flyt.

    Känn din vattenpöl och lyssna på ditt hjärta. Man lever bara en gång och vi lever i ett rikt land. Vi dör inte av svält i Sverige, så tag alla chanser du vill.

    SvaraRadera