söndag 5 september 2010

Intressant minst sagt..!

Sedan jag slutade jobbet igår kl 17 har det minst sagt gått i ett, men man hinner rätt mycket på 24 timmar om man vill ;)) tills det var dags att jobba igen kl 17 idag...

Hursom igår så började jag med en promenad med Marksman, han var jättepigg kan jag säga, trampade på bra med rejält övertramp båda bak, kändes kul! När storbonden (tillika våran stallägare) kom farandes med stora tröskan längsmed grusvägen så gick jag ner med M i kanten på en åker, kändes som a savvy thing to do. Det gick bra och vi vände och gick hem sen, han ville trava hela tiden på hemvägen, men han såg ren ut i gången det lilla jag såg. Han tycker det är så kul att ut och gå, inte bara stå i hagen...

M passar på att äta så mycket gräs det bara går in i munnen när han har chansen, är ju lite futtigt med den varan i hans hage.

Sen var det full fart med Aramis, lekte först ganska mycket, med en klar plan i huvudet vad jag ville ha och han klarade av det bra tros jag utmanade, tror han behöver det men det gäller att läsa av honom för rätt vad det är kan han bli osäker.
Sen lekte jag lite squeeze utanför transporten med en stock jag så lägligt parkerat brevid. Jag tänkte vid ett tillfälle sända honom runt stocken och vad händer då... =0 han riktar in sig och jag hör bara bomp bomp bomp bomp... så går han nästan helt in i transporten... Om jag tappade hakan... där jag stog brevid bilen som ett fån och bara matade ut rep så han kunde gå in.
Snacka om vad det kan göra med reversed psykology! Oh boy moment!

Sen lastade vi lite till och trots att gårdssonen kom med traktorn och han blev lite orolig så bara fokuserade jag på att det är han och jag oavsett vad som pågår runt omkring. Gick över förväntan och sen gick han lugnt och fint hala vägen in på mer vilja än jag sett hitintills och han stog där lugnt i några sekunder iaf ;) Nöjde mig där.

Trailern och den omtalade stocken...

Sen var det full fart in till stan för att hämta upp K som skulle med upp till mamma. Så ganska sent på kvällen anlände vi och då smakade det gott med mat efter att jag kört på så hela kvällen, take the time it takes sägs det ju.. Det var trevligt att träffa gamla och nya bekanskaper, allra helst de som var med när jag började min Parelli resa, back in the oldies... Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess men det var kul att se vissa av dem in action sen på förmidagen idag. Det var kurs för Mikkel vilket var intressant att se, han är duktig att hjälpa människor på deras emotionella resa som faktiskt är en ganska stor del på Parelli stigen :)
Tyvär kunde jag ju inte vara med helt tills det var slut för jag fick ju hasta hem och kolla till grabbarna lite snabbt hemma innan det var dags för jobb igen. Ett kul dygn som var fullspäckat kan det mest sammanfattas som.

Får gratta storbonden som fyller år idag, men han tillbringade en stor del av dagen med detta åkdonet då det är sådana tider! Snart halmkörning...

2 kommentarer:

  1. Så intressant! Och hoppas nu M är bra snart. Tur att Parelli ger oss så många olika saker att göra med hästar, så att även konvalecenter kan få stimulans :-)

    SvaraRadera