måndag 20 september 2010

Lastningens tecken

Det är precis vad fredagen och lördagen gick i ;))
På fredagen var jag och löste ut min transport hos verkstaden.... svettig historia, hade inte riktigt planerat att byta bromsar på den, allra hellst eftersom när jag var och besiktade i mars i år så sa de att jag hade så fantastiskt bra bromsar på transporten... Hm, men men jag är bara glad att det är åtgärdat nu innan något gick på tok. Transporten är mycket trevligare att köra nu med så det är ju bra.

Så på fredagkvällen åkte jag och mamma upp till dem för de skulle egentligen åkt på en visning med deras Apaloosa hingst. Vem åkte på att lasta då... jag... Jippie... Men det känndes bra ändå. Han var först ganska tjurig och dominant men sen så när han kom ur det så visade det sig att det var en liten osäker individ som inte alls klarade press. Hm interesting, han markerade även på den hov han haft en hovböld i för ett tag sedan, så det blev ingen visning för honom eftersom omständigheterna var som de var och hussen är sjuk.

Men sen på lördagen var min inspiration att lasta hög så jag körde på i samma anda. Först lekte jag med Aramis i manegen och sen lastade vi lite, han var inte alls så RB som han var det första när jag lastade nere i Halmstad utan mycket lugnare, vilket var kul att se. Det gjorde nog nytta för honom att åka så pass långt som vi gjorde hem från Halmstad.
Jag tror säkert att Aramis kommer att bli mer säker i lastningen och åkandet, för förbättringen är stor så det bådar gott.
Sen lekte vi vidare lite i manegen och han bjöd på riktigt fin flexion, det känns lite coolt att han börjar göra det! Så jag var jättenöjd med det så vi gick en promenad för att inte få världens träningsvärk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar