fredag 3 september 2010

Lite trögt men sen bättre...

Det var så det kändes igår innan jag fick tummen ur och lekte med Aramis, jag var inte ett dugg inspirerad, jag drar mig verkligen för att lastträna, bara vetskapen om det förtar hela glädjen av att gå ut och leka. Men när jag väl kör igång tycker jag det går bättre... Hm Interesting or what???
Lekte med Nisse till att börja med, kändes dock som han var lite ofokuserad, men Jo-jo game var mycket förbättrad, kunde backa ute på cirkling, vilket varit lite challanging eftersom jag haft lite svårt att separera hans zoner, men jag tror lastningen har gett Jo-jo ett syfte som förbättrat den. Sen gick vi till transporten och fortsatte med Jo-jo först stog jag brevid rampen och sände honom, men sen gick jag in i transporten och gjorde jo-jo in och ut därifrån, tyckte han blev säkrare på var han skulle då och han blev lugnare. Känns som det händer mycket i rätt riktning, hoppas bara att jag kommer en bit till innan det är dags att åka på tisdag...
Efteråt var han jättefokuserad på mig hela tiden när vi avslutade med lite grejer vi redan kan bra, tror jag börjar fatta det som Fröken Erika brukar säga att dessa hästar behöver men ta ur deras Comfort zone för att saker ska kunna förändras.


Marksman var så rolig hela dagen igår för han gnäggade så fort jag kom gåendes ner inom synhåll från min väg, han går ju i hagen som är brevid min infartsväg. Han lät något i stil med IIIIiiiiiiihhhhh- höhöhöhhhhhh! :)) Han är så rolig och när jag åkte iväg med bilen såå såg jag hur hans näsborrar vibrerade, han känner nog igen bilen tror jag för sen när jag åkte tillbaka så gneggade han igen, måste se jätteroligt ut när han gneggar på en bil ;)) han gör det inte när andra bilar åker förbi... han är störtskön den gossen!

Jag plockade även lite kantareller, detta var de gula, men jag hittade massor med trattisar också, tillslut fick jag bestämma mig för att inte plocka fler och gå hem, man ska ju orka ta hand om dem också!
Men gott är det!

3 kommentarer:

  1. hahaha vad roligt Marksman är! jag tänkte ocksa börja med lastträningen idag - ifall malin inte ha akt nagonstans med släppet. jag tycker bara det är sant stort jobb att sätta pa transporten till bilen och sedan köra den runt hörnet. önskar det skulle finnas nagot släpp med bil pa hela tiden.

    SvaraRadera
  2. Mmm det är intressant där med att dra sig för saker :). Jag brukar "lura" mig själv, så vips har man gjort det där man kanske inte riktigt kände för att göra.
    Härligt med gnägget.. Sånt värmer!
    Mmm gott med svamp :)

    SvaraRadera
  3. Ja det är ju verkligen skönt att höra att det inte bara är jag som maskar med saker ibland, bra tips Josefin att lura sig själv, det ska jag försöka!
    Ja det är lite meck med att haka på släpet men jag har fått bättre "backa med släp savvy" av att knixa runt på gårdsplanen och parkera det trångt.
    Alltid något!
    Hehe det var jag glad över när jag åkte på att köra den monster stora husvagnen i helgen och backa och greja! Pjooou...

    SvaraRadera