söndag 10 oktober 2010

Tid att reflektera...

Tiden fylls av mycket tankar och funderingar på allt som hör livet till, men jag har det bra i norrland och bara myser bland släkt och vänner, försöker komprimera och effektivisera tiden för att hinna så mycket som möjligt, men ändå försöka se nuet.

Jag har nog förstått genom att lyssna på min inre känsla att det är här mina rötter finns och jag trivs verkligen här, även om saknaden efter hästarna och det jag lämnat "hemma i södern" är stor... Det är kluvet det där, när jag har det bra på två ställen, då är väl tanken att man ska bosätta sig där man trivs bäst, men svaret på den frågan är att det är bra på olika sätt. Skit att Sverige ska vara så avlångt...

Jag har pratat mycket med de som står mig nära om hur mina tankar snurrar och jag är så tacksam att de finns och  orkar lyssna. Skönt med andras infallsvinklar och storheten är slående i deras osjälviska kommentarer.

Tack för att ni finns!


Aftonstjärnan var så vacker!

Guld i skogen...

Sitter och myser och tittar ut över den vackra ljussiluetten som Timrå målar upp i horisonten, vackert och jag älskar att se dessa vyer.


3 kommentarer:

  1. Å, du är där! I Norrland, den allra bästa biten av Norrland :-)

    Och jag vet precis vad du menar. Södra Sverige har en massa fördelar, men det är något som händer inuti en däruppe. Något bra ;-)

    SvaraRadera
  2. Vart i söder kommer du från? Jag flyttade till Strängnäs för 6 år sedan. Längtar alltid "hem" till Dalarna men nu har man så mycket här så man kan inte flytta tillbaka. Vi har de bra här, men jag kan lova att de river i en i bland å man vill flytta till dalarna.

    SvaraRadera
  3. Jag är Norrlänning i grund och botten, men bor nu i Borås.
    Men det är som du säger Eva, något händer med en när man kommer hit, det är något speciellt!

    Får se om jag flyttar tillbaka, man vet aldrig...

    SvaraRadera