torsdag 24 juni 2010

Sommarmånad

Juni visar sig från sin bästa sida idag, men hökörning väntar ikväll... svettigt, men lyxfaktor att ha höet på skullen under året, bara att slänga ner ;)
Hästarna har fått stå tillbaka lite under några dagar då all energi har gått åt att städa bort fjolårshöet som till stor del fortfarande var jättefint, hoppas på kanonhö i år igen!

Marksman har jag nu trappat upp i full dos på hans preparat och jag har inte hört honom hosta nu på ett tag så jag hoppas att allt gammalt ska ur hans kropp nu och att han sedan blir jättefin, det enda jag sett hitintills är att han var mycket mjällig i pålsen över rumpan så det verkar som något kommer ut.

Matmustasch ;))

För någon vecka sedan hade mamma varit på Charlies i Jönköping och hittat mitt dröm pannband på rea i rätt jättestorlek som passar Marksman och mörkbrunt med guld <3
Love,
jag har då en jätte gullig mamma som tänker på mig! :)
Nu ska jag bara hitta ett träns i rätt brunfärg till pannbandet och min sadel, fåfängan... Men nu har jag pannbandet på ett av mina gamla svarta träns;)


En bild från när jag var ute och gick med Marksman efter han hade löshoppat, vi brukar löshoppa dem varje söndag och det tror ja de mår bra av i rent gymnastik syfte. Sist hoppade Aramis så lugnt och tänkande och avslappnat!



2 kommentarer:

  1. SEr fint ut och jag hoppas M slipper sin hosta.

    SvaraRadera
  2. Ja det hoppas jag med, att han tillochmed blir friskare på kuppen kan jag alltid hoppas på! Ha en trevlig midsommar!

    SvaraRadera