söndag 27 juni 2010

Gymnastik

Igår midsommarafton, blev det mest jobbande till kl 17 sedan hem och släppa ut hästarna som vilat middag inne och sedan ut till en god vän så det blev en trevlig kväll med god mat. :))

Somriga hästar! <3

Idag tog jag ut Marksman i tränset på ridbanan och gjorde de hemläxor vi fått som bla innefattar att han ska gå böjd på en liten volt och trampa inte över med inner bak utan genom böjningen endast trampa på samma spår som ytter bak. Sen gjorde vi framdelsförflyttningar för att öka bogfriheten och frambensrörelserna, ganska fysiskt fokuserad träning blev det men M ty tyckte det var helt okej och försökte verkligen, så hade jag morötter också! Jag tror han tycker det känns lite gott i kroppen, men jag tycker det ser ut som han får lite sånt pirr som man kan få när man yogar, ibland i hans framben, bog osv, för akut klibehov kan inträffa. Så jag hoppas att det byggs nya vägar som mynnar till bättre rörelsemönster och biomekanik.


Palle och Timotej kollar hagen!


3 kommentarer:

  1. vad mysigt det ser ut! och bra med hästyoga :)). du är sa ambitiös frida! jag blir verkligen inspirerad av dina inlägg, iaf när jag läser det, kommer jag sedan till stalled sa blir det ända bara udt. men ska ta mig samman nu och börjar igen...

    SvaraRadera
  2. førresten har jag frågad det innan men mitt kommentar førsvann i cybernethimmlen. ær du guldmedlem?

    SvaraRadera
  3. Åh tack Marion, jag vet inte om jag är så ambitiös men jag har väl alltid något på G med hästarna, skulle behöva mer tid och därmed ork också till hästarna!

    Jag är Silver medlem, tycker att guld blev väl mastigt i penga väg just nu, men kanske att jag kan uppgradera någon gång! Hoppas det! :)

    SvaraRadera