tisdag 29 juni 2010

Han känns fin

Marksman låg och vilade när jag kom till stallet på kvällen <3

Igår kväll, ganska sent när det blivit svalare och mindre bitdjur gick jag och M till ridbanan och först lite gymnastik från marken och sen red jag lite mer ordentligt igen efter hans hosta, han kändes jättefin trots att jag var lite ringrostig, men det gick bra ändå.

Han var så lätt vilket är något jag behöver ha "in mind" så inte jag gör för mycket för då blir det skit och pannkaka av allt. Men om jag bibehåller känslan av en mjuk kontakt i hans mun, känner hans tunga genom en given mun och mina hjälper mest bara antyder och gör plats åt rörelsen som komma skall och sen släpper efter så rullar det mest bara på. Det är som om att skära i smör eller något, helt underbart!
Det krävs såklart mer styrka och smidighet från både mig och M för att det ska bli riktigt bra men det är bara att träna på.

1 kommentar: