torsdag 2 juni 2011

Galoppombyte

Den här veckan har varit lite intensiv men det är skönt nu när jag kan se ljuset... Jag har börjat sortera - städa - slänga i mitt lilla hus för även om det är minst en och en halv månad kvar tills jag ska flytta så gör det inget att börja nu.

Även om jag varit upptagen med annat så har jag tagit mig tid att rida Marksman och i förrgår red vi ut en skogssväng. Det var en underbar ridtur och på hemvägen travade och galoppade vi lite. Jag fattade vänster galopp ur skritt men den kändes lite kantig så jag tror det tog emot lite så då blev han helt "out of the blue" rädd för en gärdsgård och bytte galopp till höger som inte alls var så kantig. He he många skulla säga att han slog om men jag väljer att kalla det ett galoppombyte för det var helt rent. Jag är inte bortskämd med galoppombyten av M och jag har väl ridit så många galoppombyten på honom under alla år som man kan räkna på en hand för han är så gruvligt välbalanserad i galoppen. Glad i hågen så saktade jag av till skritt och fattade en ny vänster galopp och då var han rundare så då gick det bättre. Han är rolig Mr M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar