söndag 29 maj 2011

Cykelfest och Mors dag

Igår var det cykelfest i byn och jag var med för första gången. Under kvällen äter man förrätt, varmrätt och dessert hos tre olika värdpar. Jag var med Mats och Anna-Carin och vi stog för varmrätten så det blev lite cyklande för oss. Trevligt var det men jag fick väldigt ont i rumpan och idag har jag världens träningsvärk på hela baksidan av låren. Jag kan därmed lugnt konstatera att jag är inte så vältränad för cykling ;) Det var dock en trevlig kväll och hela konceptet är mycket spännande för man får träffa folk som man aldrig annars skulle ha träffat och än mindre blivid hembjuden till.

Här kommer A-C och Mats i sådan fart att min kamera hann inte med riktigt ;)


Idag var jag till mamma en sväng eftersom det är Mors dag! Jag tror de här gula blommorna som finns i min trädgård kallas för Morsdags blomster så den här bilden är till mamma :)

Marksman har jag bara kollat till för jag är ingen bra ryttare med den här träningsvärken men imorgon kanske det blir lite lek iaf ;)

2 kommentarer:

  1. Vilken rolig ide med cykelfest, det skulle jag kunna tänka mig :) Fast jag har ingen cykel kom jag på nu... en anledning att skaffa en kanske.

    SvaraRadera
  2. Ja det är ett roligt initiativ! Jag vet att det finns i fler byar häromkring.
    Cykel kan man alltid låna men ibland får baken lida för det. Min cykel var i stort behov av service men jag fick inte iväg den på service så jag lånade en sportcykel med mindre bekväm sadel. Men det gick och idag är baken bättre`;)

    SvaraRadera