torsdag 2 juni 2011

Marksman Potato-proof

Igår lekte jag med M i Liberty i rundcorallen först. Jag håller på att klura på hur jag och M ska kunna utvecklas på fler plan och enövning jag kom på var att göra cirkling i rundcorallen med grinden öppen. Nu har vi det så bra så det är ett staket utanför så det är lugnt om jag tappar ut honom vilket jag gjorde några gånger och han bara brallade och busade för att kolla om jag var säker på min lek :) Men ju mindre jag rörde mina fötter desto bättre gick det. Sen gjorde han jättefina cirkling med en kanonfin flexion och volten var stor och rund Drawet förbättrades också så det var kul.

Sen red jag en skogsrunda för jag tror det är bra för gräsmagen att röra lite på sig. När vi kom skrittande nerför första backen höll grannpojkarna på att experimentera med något och rätt vad det var hördes en smäll som ett bösskott. M hoppade till och blev lite spänd men helt klart hanterbart och sen när vi kom närmare så pratade jag med grabbarna och det visade sig att de hade experimenterat med en potatiskanon som till deras förvåning fungerade till slut. Jag är så stolt över M som inte hade en tanke på att fly utan var uppmärksam på mig hela tiden men dock lite spänd vilket jag inte klandrar honom för. Det är nog det jag gillar bäst hos M hans reaktivitet utan för den sakens skull vara hysterisk utan han tar det med ett lugn. Även om de flesta som möter honom tror att han är som en gammal ko vilket INTE är fallet för det finns nerv i honom min lilla LB Extrovert Extreme ;)) som dock blivit mer hanterlig på senare år.

Vi fortsatte vår ridtur in i skogen och det kändes så samspelt så det var roligt.

M och Z i deras gräshage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar