torsdag 23 juni 2011

Bärig vänstergalopp!

Igår gjorde Marksman och jag en grej vi inte riktigt har lyckats med på länge. Vi galopperade i vänster varv på volt på ridbanan utan att jag hamnade på yttersidan och han kunde ställa och böja sig! WOW feeling! Snacka om att vara glad för det lilla! Det var helt otroligt för han bara balanserade upp sig och volten var rund och gick att göra mindre med bibehållen balans!

En månad av i princip bara skritt och galoppfattningar ute har gjort susen för jag tror det har varit en styrkegrej och framförallt att det tagit emot i hans höger bak (som han skadade förra året) då det behöver bära mycket och allra hellst i extensionsfasen som har varit svår för honom och allra hellst när han går i vänster galopp. Det var en liten reflektion jag kom på igår men jag ska fundera lite till på det.


Bilden är från 6:e Juni och här bär Marksman på sitt höger bak på väg in i diagonalen- vänster bak- höger fram och jag har tappat sitsen lite för jag tror att jag försökte hjälpa honom vilket egentligen är lönlöst för det är ju bättre om jag försöker bibehålla balansen. Ajja bajja på mig som inte följer med i handen! 
Känslan var helt klart förändrad igår eftersom jag bara kunde placera honom i ställning och böjning och sitta still. <3 Ska försöka bibehålla den känslan.

4 kommentarer:

  1. Så härligt att kunna reda ut det längtade : )

    SvaraRadera
  2. Ja det är lite coolt! Plötsligt ramlar poletten ner när styrkan finns!

    SvaraRadera
  3. Ja det var det verkligen! Vi har hittat något som varit på rymmen i några år! ;)

    SvaraRadera