måndag 2 augusti 2010

Ridit Aramis :)

Nu är jag på nordlig semester och då har jag hunnit med att skriva det här inlägget som jag har längtat efter!

I  onsdags förra veckan hängde jag på Aramis och gjorde lite extreme friendly game på honom och sen när det kändes bra så satt jag upp och red barbacka med ett rep och en stick. Han är ju inriden men har tidigare haft ganska rejäl sadeltvång och lite head shaking när han har kännt sig pressad.
Han var lite spännd det första när jag satt upp, vet inte om han blivit riden barbacka förut, men sen slappnade han av riktigt bra. Han var jättebekväm att rida barbacka på och vilket steg och gung han har när han slappnade av!
Efter att jag suttit av så frustade han ur sig rejält och travade igenom hela kroppen och vilken överlinje han fick, det kändes som mycket hände av det till synes lilla vi gjorde.


Maria L har tagit bilderna



Så på torsdagen sadlade jag honom och gjorde en rejäl pre flight check, med galopp och han fick hoppa över ett hinder. Det kändes bra så med lite reverse psychology så kunde jag sitta upp från pallen och han valde att stå där och tillät mig att sitta upp. Sen skrittade jag runt och gjorde lite åttor och weawe, red över kavaletti och han slappnade av och var hur härlig som hellst. Var lite stretig till höger men när jag bara väntade och inte gav honom någon dragkamp så gick han dit jag styrde till slut. Han har verkligen kapacitet och det riktigt känns hur bra han kan bli!

5 kommentarer:

  1. Han ser flott ut. Du har gjort ett bra jobb.

    SvaraRadera
  2. Vad häftigt! Coolt när man får lite försmak av man komma skall :). Hoppas du har en skön semester!

    SvaraRadera
  3. Låter härligt, finhäst. Ja hoppas du har en trevlig semester.

    SvaraRadera
  4. Ja han känns jätte fin, så det blir intressant! :))

    SvaraRadera
  5. Hej Frida! Hoppas allt är bra med er. Du har inte uppdaterat på länge å tänkte brar höra hur de går med M. Hur är de med hans ben? Kram / Marie

    SvaraRadera