fredag 27 augusti 2010

Aramis och Marksman

Marksman känns på många sätt bättre, men jag tror att det blöta vädret som gör att det blir lite klabbigt i hagen känns i hans kota och ringband, det ser ut som det iaf, när han inte har riktigt fast underlag. Men vad ska jag göra? Vi har ju lite mer lerjord här och med detta regnande så blir det som det blir. Han får ju dock gå i gamla padocken som har en sandbotten men som fått lite mycket grässvål.


Igår red jag Aramis igen och hans matte såg på, han var lite pigg efter all den blåst som rasat fram den senaste tiden. Men det gick bra, det gick ut lite spänningar i bettet men efter att jag varierat mönstren, hur lät det? men det är precis vad denne gode LB med lite tillits issues behöver... ;) Gjorde 8:or som sen blev tre samanhängande volter över hela manegen, flytta ut och in på volterna, små bågar och skritt - trav övergångar. Red en lite längre stund och han slappnade av fint till slutet av ridpasset. Vid ett tillfälle när vi gjorde halter på fyrkantsspåret råkade vi komma lite nära sargen och jag råkade dra min fot i den varpå Aramis tog ett hopp framåt och en "prutt" hördes, han slappnade av ganska snabbt efteråt vilket jag ser som positivt, men han är som att rida en liten dynamitgubbe. ;)

Hästarna har flyttat in i stallet igen och det blev fint.


Marksmans box med torv

Imorgon styrs kosan mot Halmstad ska bli så kul!

3 kommentarer:

  1. Ser fram emot en Halmstadsrapport! Så fint det blev i stallet.

    SvaraRadera
  2. Knon snyggt! Jag är så förtjust i din Marksman... Han är så fin. Älskar att kolla in på din blogg å kolla alla fina bilder på honom :) Blir påminnd av Adonis :) Kan tänka mig att han blivit lite grövre om han fått bli ite äldre.

    Har en kompis som ska få barn i februari och hon har en val på 12 som går msv dressyr som är jätte knepig. (fasnar alltid för annorlunda djur) Funderar på att ta honom på foder ett tag... Känner att jag måste ta mig tillbaka till hästvärlden nu...

    SvaraRadera
  3. Kul att ni tycker det blev snyggt i stallet! Vi är nöjda med.

    Vad roligt att du tycker om att kolla in här på min blogg Semlan. Låter intressant med den hästen, det vore väl ett jätte bra tillfälle! Förstår att du längtar tillbaka..!

    SvaraRadera