tisdag 31 augusti 2010

Helgen i Halmstad

Vi åkte ner på fredag em, det var ganska mycket fixande innan vi kom iväg men vi kom ner strax efter 16 med husvagnen, ingen häst med oss dock denna gång.
Så kl 17 körde det igång och de med häst lekte och fick tips och råd av Karin.
Det var jättekul att träffa alla plus några nya, intressant att titta även fast jag inte hade någon häst med mig.


Efteråt blev det lite planeringsmöte inför Lördagen.

Så på Lördagen drog det igång kl 10 med Karin som pratade om vad Parelli är och visade med sin "lilla" häst ;)) Galax som är en Ardenner. Han såg jättefin ut och så känslig och lyhörd, verkligen trevlig häst!

 På eftermiddagen var det så dags för lite Tournament först On Line sen Freestyle.
Jag fick ett jättefint erbjudande av Linda att låna hennes häst under Tournamentet vilket var väldigt roligt och som alltid lärorikt med en ny häst att leka med. Jag hade dock bara en halvtimme på mig att förbereda mig och Blacken. Men hans ägare har ju verkligen gjort ett gediget arbete med honom och det märktes sen är det ju alltid lite klurigt innan man förstår en häst man aldrig tidigare lekt med. Men det gick bra, Jag ville inte pressa honom men jag är nöjd över vår insats, It´s all about the relationship och det annamade vi!

Jag och Blacken klara för start :)

Sen var det dags för Freestyle men det stog jag och B över, vi stog och tittade på och han åt gladerligen gräs!
Karin gjorde även några uppvisningar på eftermiddagen med Shobbe, den häst som hon haft längst.


Det var riktigt mycket publik, det räknades till över 100 pers både på förmiddagen och eftermiddagen. Det är ju alltid kul när det kommer mycket folk.
Kvällen avslutades med fest i magasinet och det var en trevlig kväll!

Det kändes i hjärtat på mig när jag såg alla de andra leka med sina hästar och jag tänkte på Marksman att jag inte vet hur det blir med honom. Det är ju trots allt han och jag som gått den krokiga vägen på Parelli resan, så det är ju lite speciellt och jag vet ju hur mycket han gillar att visa upp sig <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar