fredag 26 februari 2010

Honza Blaha LIVE

Efter en lång dag med tidig morgon för att hinna med utsläpp och stallet och sen mot Göteborg Horse Show med spring på mässan och så klart, huvudnummret för mig Honza Blaha med sina tre hästar! Jag säger bara WAOW vilken upplevelse att se det! Han visade så bra på sin kommunikation och relation med sina tre hästar han hade med sig, Gaston och två till. Han gjorde många häftiga grejor och vilken fin känsla det var i hela uppvisningen. Han lät hästarna vara hästar och leva ut sina personligheter och det var inte någon nertystnad eftersom han framträdde för x antal tusen människor. Känndes skönt att se eftersom Marksman ibland lever ut massor av spirit, och jag funderat mycket på detta senaste tiden, men så länge den inte är för missriktad så får han gärna leva ut den, därmed inte sagt att det är en enkel väg eftersom det är lite fine line där, ladda på för mycket eller lite och så även för Honza :)

Jag filmade hela hans framträdende, men hittar inte sladden till datorn just nu så jag kan köra över det... Men det kanske kommer en liten tjuvtitt här på bloggen sen när jag fixat lite. Ska se hur filmen blev eftersom det var rätt mörkt och bara punkter av strålkastare.

Så en härlig dag har det varit, som avslutades perfekt med en fin souvenir, en bukett äkta HolländskaTulpaner (tror de var inköpta i detta Tulpanland och de flygit med dem hem) och Toblerone som jag fick av stallets ägare efter de varit på en liter tripp och jag tagit lite extra i stallet.

Heeelt underbara tulpaner och Toblerone, TACK!

2 kommentarer:

  1. Att han hade med sig tre hästar vilken extrabonus. Mycket roligt ska det bli med en filmsnutt.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vill oxå se.
    Önskar att man kunnat vara där o se live.
    Lyckost :-P

    SvaraRadera