torsdag 18 februari 2010

Liberty

Tog ut hästarna i morse och passade på att göra lite "lead by the chin" på väg ut till hagen, brukar ofta ta ut honom lös och träna detta. Gick bra och han kändes sammarbetsvillig.

Sen ikväll blev det en kort stund i manegen, började att göra ett liknande Wave pattern On Line runt några bommar som låg utspridda på fyrkantsspåret. Han var mycket uppmärksam och på lek humör, kändes som att jag hade bra balans mellan att flytta honom utåt som att få honom innåt! Försökte även öka avståndet och verkligen släppa ut honom på hela replängden (22 foot). Vilket jag behöver tänka på oftare för att det mesta ska fungera även på längre avstånd.
Sen släppte jag lös honom för lite Liberty, först "stick to me" game som gick jätte bra, tror att poletten har rammlat ner för både mig och M i stick to me. Gjorde även lite Cirkling nära mig och i vänster varv var han väldigt koncentrerad och böjde sig fint, verkligen roligt för det har vi inte riktigt fått till tidigare. Gjorde lite i höger varv men det gick inte lika bra så jag var nöjd med vad jag fick och avslutade där.

Var riktigt roligt idag, trots att vi inte grejade så länge men det blev väl snarare bättre kvalitet än kvantitet, får väl vara ledordet idag. Känns som om Libertyn håller på att lossna nu, tror att jag har funderat mycket hur jag ska tänka och agera för att utveckla vår relation och det vi gör tillsammans. Helt och hållet flummigt men jag tycker det är intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar