fredag 28 september 2012

Kandar

Marksman hade fixat bältdjurlooken i leran även idag. Avlerade honom och sen provade jag mitt hopplockade kandar på honom. Han verkade nöjd med betten för han fixade bara till dem och lade dem tillrätta i munnen sen höll han dem bara. Bridongbettet har jag ridit på tidigare och jag har motsvarande tränsbett till vardags. Kandaret behöver dock passas in lite mer och jag ska försöka minnas hur allting ska sitta, var länge sedan sist...

 
Jag har länge drömt om att rida Mr Marksman på kandar och nu känns det som det är dags. Frågan är bara när jag vågar rida på det och inte bara använda bridongen...
Han ser nästan ut som en riktig dressyrhäst ;) om än lite för dammig.

4 kommentarer:

  1. Om det är dags för kandar är det nog också dags att debutera i någon trevlig klass på dressyrbanan.

    :D

    SvaraRadera
  2. Åh du är bra på att pusha Ulrika! Jag är sugen må du tro! Det skulle egentligen vara en come back efter 10 års uppehåll... ;) Även om det känns som kandar är nästa steg i ridningen så är det lastningen som vi nog inte är redo för ute i vida världen ;) Vi får se vad framtiden ger...

    SvaraRadera
  3. En dressyr-parelli-debut tänkte jag. För jag förstår att du tävlat innan.

    Aha, så då får vi snart se bilder på lastningsövningar på bloggen :D

    SvaraRadera