tisdag 25 september 2012

Zebraränder och öppna ytor

Det går lite trögt att skriva något på bloggen... Jag läser i skollitteraturen så ögonen glöder fortfarande och det känns knappt som det blir bättre så mycket tid går till det..

Marksman har gått lite sporadiskt nu sista veckan men han har varit pigg de gånger jag ridit honom så det känns kul. Häromdagen bekantade vi oss med Zebraränder på asfalten och Marksman var högst tveksam till om de gick att gå på men sen gick han på dem med ett lustigt steg likt spansk skritt.

Idag red jag ner till byn och fick tillåtelse att rida på en vall som ska plöjas upp. Det var så kul att rida på en stor plan yta! Marksman var jättepigg dagen till ära. Han var fin i skolorna för han var så stadig och satte viktfördelningarna direkt i övergångarna mellan öppna-sluta t ex. När vi travade av efteråt så kändes det som viktfördelninge och balansen var på plats och Sweetspoten. Jag red på stora åttvolter och han var så mjuk i varvbytena. Han är då härlig min gamla häst om jag får säga det själv. ;)

 
Mr Marksman när jag hämtade honom i hagen för någon dag sedan. Lite lerig...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar