fredag 3 augusti 2012

Kvällsstund har guld i mun

Dagarna i veckan har sprungit förbi fyllda av jobb efterföljt av hästar på kvällskvisten. I förrgår trimmade jag och Marksman lite mer seriöst för första gången på länge. Han kändes stundom kanonfin och kastade man fram och tillbaka över mankammen så det hände då grejjer i hans kropp. Åååå vad jag är sugen att prova att rida honom på kandar... Får nog drömma ett tag till och samla ihop alla delar som krävs ;)

Igår var jag på hästturné i bygden kändes det som. En trevlig och fin kväll med härliga hästar och människor som avslutades hos Marksman och Co. Väl där blev det bara vattning och ompyssling av Marksman.

Idag ingick jag i någon slags helgkoma men röck upp mig och for till Mr M. Det känns så bra att han nu har bott in sig såpass i stallet att han helt lugnt kan stå själv i boxen och chilla. Blev en liten Libertysession för det mullrade lite oroväckande i faggorna så jag vågade inte ge mig iväg på någon tur. M visade sig från sin bästa LB Extrovertsida ;) Han bjöd på sideways i galopp bland annat!


Det påstås att "morgonstund har guld i mun" men kvällssolen som passar mig bättre kastar ett fint sken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar