söndag 12 augusti 2012

Gymnastiserad

Igår tog jag ut Marksman på ett snabbt gymnastikpass i en liten hage för jag hade lite begränsat med tid innan det skulle bli grillmiddag med familjen. Vi red lite öppna och sluta och vände på bakdelen i de tighta hörnen. Vi lyckades klämma in alla tre gångarterna med massor av övergångare och efter en stund kändes det som jag bara kunde tänka rörelserna så avspeglades det i hans kropp. Härlig känsla. Efteråt såg han jättefin ut i kroppen och på manken såg det ut som han rest raggen. Manen stog rakt upp vilket jag inte sett tidigare.

Jag har för mig att Mrs. Parelli tidigare talat om att när manen är riktad bakåt på manken så är hästen rakriktad i bogarna och då rimligen i resten av kroppen med. Frågan kvarstår då om han varit "rakriktad uppåt" när manen står rakt upp.

Idag tänkte jag ta det lugnare med Marksman så vi utforskade en runda som tog en timme med mest skritt och lite trav. Red lite skolor även idag och han kändes lika läcker idag och han bjöd riktigt fint på det berömda gummibandet i överlinjen. Manen vid manken stog rakt upp idag med. Han har höjt manken den senate tiden för han har aldrig haft så "mycket" manke som han har nu. Intressant...


Idag när jag satt på bron så kom dessa två fjärilar och visade på naturens tvåsamhet för var de än flög så höll de ihop, iaf. den stund jag såg dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar