måndag 20 augusti 2012

Lugn och tålamod

Igår fick Marksman predikyr och prova nya överrullningsskor fram och en annan söm. Spännande när hovslagaren inte är främmande för att testa nya lösningar. Nu är Mr M fin om fötterna och jag tror skorna är riktigt bra för det lilla jag har sett hitintills så är han mer bogfri i sitt steg. Vad det gäller knölen på vänster framben så blir jag inte riktigt klok. Han är helt ohalt och inte ett dugg öm. Idag var första dagen som jag tycker att den har gått ner litegrann och blivit mer definierad.

Jag skrittade ut en liten sväng uppsuttet idag och jag kan inte känna någon ojämnhet. Travade några steg och inte där heller var något avvikande. Jag vågar inte sätta igång fullt ut för jag är tveksam om han "bara slagit sig på smalbenet" som man säger. Tror han behöver en lite lugnare period också så då kan den lika väl infalla nu. Tålamod...


Från kvällen när vi badade lite.


Från en morgon när jag som är aningens hysterisk hästägare åkte och lindade på kylpåsen och Marksman passade på att äta klöver. 

Senaste tiden har jag fått höra hur lugn jag är och att jag möter olika uppgifter med lugn. Det är lite fachinerande hur man kan uppfattas. Just nu känner jag mig inte så lugn inför framtiden och de grejer som skulle behöva göras undan innan jag ska plugga igen osv osv... Men det löser sig nog...

2 kommentarer: