tisdag 7 augusti 2012

Tisdagkväll

Blev lightvariant gånger två i stallet idag. Lagom till regnet kom så for jag hem och det blev en spontanfika med girltalk och regnet drippedroppandes runt bron (verandan/trappan) där vi satt. Bäst att skriva översättning på Norrländskan så inte någon söderöver undrar vilket vattendrag bron sträckte sig över. ;) Hihi jag tycker det är lite kul med dialekter.

Andra besöket i stallet gick bra enda tills jag skulle kolla igenom Marksman lite snabbt det sista i hagen och hans högre chef aka ledarhästen skulle flytta på honom och jag min klant stog ivägen. Inte direkt oförutsägbart. Som tur var hade M koll på att jag stog i vägen så han gjorde en snabb rörelse med höger framben men hejdade sig i steget så han inte skulle kliva på mig men på vägen drämde han till min fot från fotknölen ner till stortån. Kanske att jag blir blå på ett nytt ställe för omväxlingens skull. Förra veckan var det ju näsan/pannan. Det är så glamouröst att ha häst. ;)


En bild som Maria L tog i Juli. Jag tror jag lite fisförnämt håller på att fixa till manen. ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar