torsdag 29 september 2011

Fina ridpass

Min mail är sjuk... :( Den drabbades av ett aggresivt virus för några dagar sedan och just nu är mitt konto spärrat... Suck. Jag ska ta tag i det när jag får tid. Tillsvidare använder jag frida.n@live.com eller meddelanden på Fb. Sorry alla för de konstiga mail ni fick men jag hade ingen aning om vad som pågick förän morgonen efter.

Annars pluggar jag och står i men med härliga pauser hos Marksman. Det är verkligen viktigt för mig att åka till stallet och grejja lite och rida M för då går mina studier så mycket lättare. Den sista veckan har jag gått på små moln för M känns så fin och poletten har ramlat ner vad det gäller Sweetspot i trav och vikten på ytter benpar på volt. Han är så lösgjord och reglerbar viktmässigt - fram och bak - höger och vänster - upp och ner. Jag vet inte om det är mirakelgjorden som gjort det för han spänner inte till på samma sätt i bogen/halsmuskeln som han kunde göra förut. Han blev låst i det läget och det var inte så lätt att få igenom någon ställning och böjning då men det har inte hänt sedan jag började rida med den nya gjorden. Jag vet inte om det har ett samband, är så fallet så undrar jag varför jag inte köpt en sådan gjord tidigare... ?!

I förrgår hade vi ett riktigt bra pass på ridbanan där skolorna var som att skära i smör och med en så bra känsla som jag har kännt när jag ridit honom det sista. Han känns rörlig och det är kul. Igår vädrade jag bara ur musklerna lite i lite trav och galopp också på ridbanan och det kändes inte som han hade någon nämnvärd träningsvärk. LOVE <3 Jag är så tacksam att jag får uppleva detta med M!


I hagen igår med lerinpackningen gjord och allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar