söndag 18 september 2011

Plugg och höstturer

Det är bråda dagar med mycket plugg som råder. Jag väljer att fokusera på att vardagen ska gå ihop med plugg och stall och jag är ganska nöjd när kvällen kommer.

Turligt nog så bor Marksman på ett riktigt lyxhotell som skämmer bort mig och M. Jag är så tacksam för deras service! Det är superlyxigt!

I onsdags blev M skodd och det var i grevens tid för det hade gått alldeles för länge sedan sist men han blev jättefin om fötterna så det känns bra. På torsdagen tog vi oss en tur jag och M. Jag tror han tyckte det var kul att komma ut och bli riden igen för han var så pigg och glad. Det har dock varit lite begränsat till grusvägarna tills nu för de jagar älg i skogarna och då vill jag inte rida där. När jag och M skrittade hem i torsdags så kom en stor Pick Up med en stor släpvagn och en stor metallbehållare på som låg och skramlade. Jag kände på M hur han spände sig men eftersom det blev så trångt mellan ett elstaket och bilekipaget så satte jag mig bara stadigt och sa åt M att vi hade bara en vag och det var att skritta rakt framåt! Han var väl hög som en B-ponny men han höll ihop sig och jag blev så stolt över honom! Jag vet hur rädd han är för sådana här större åkdon. Han fick hur mycket beröm som hellst och jag tror han var lite stolt men ett litet adrenalinpåslag fick han och jag med ;) Vi löste situationen och Fröken E´s ord ekade i huvudet på mig att de ska kunna gå fram/åt sidan eller vad som krävs även om de är rädda för det är ytterligare en pusselbit i Parellin.


Månen kom fram på torsdagskvällen. Lite dålig bild men månen var större och jätteläcker i verkligheten.


Äppelträden bär mycket frukt men nu sorterar jag bara fallfrukten så den bra får hästarna och den dåliga kör jag bort. Det är lyxigt att kunna ge hästarna något äpple om dagen som kommer från egna träd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar