tisdag 16 augusti 2011

Lösa hästar och lite annat

Idag har det också varit lite grått. När jag kom till stallet mötte jag B-O som hade fixat hagen efter att han fångat in Marksman och Sören på vägen! Oh no! De hade sprungit genom tråden men ingen av dem är någon utbrytarkung så vi vet inte vad det tagit åt dem om de blivit skrämda eller vad som hänt. Vi har inte haft någon ström på hitintills men när B-O hade fixat till hagen så fick de ha ström på och jag hoppas innerligt att de stannar kvar i hagen. Usch jag får kalla kårar av lösa hästar men jag är dock tacksam över att de är långt från motorväg och järnväg. Men att de sprang på landsvägen är illa nog. Det är tur att de gillar mat för de hade kommit snällt när de hörde att det skramlade i en hink :)

Eftersom Maria var med mig upp till stallet och tittade hur Marksman har det i sitt nya hem så red vi bort till paddocken som tyvär var väldigt blöt förutom på en liten plätt i mitten. Jag red lite på den torra plätten för att känna igenom honom lite efter att han varit på rymmen och han kändes fin så det är jag glad över. Sen red Maria ut en sväng i skogen för det var inte så stor mening att vara kvar i paddocken pga underlaget. Det blev en lagom skogstur för M så det var bra.


Maria fotade. 


Jag hittade äntligen Hästfocus idag när jag var och handlade så nu ska jag förkovra mig i Ewa Angantyrs artikel.


2 kommentarer:

  1. inte roligt med lösa hästar, tur att det inte hände något. ni ser rätt så tillfreds ut - du och Marksman :). kramar från Skåne

    SvaraRadera