fredag 5 augusti 2011

Flytten

I tisdags hade vi flyttfest för då kom pappa och M ner för att hämta mig och köra lite flyttgrejjer och transporten till Norrland. Festen blev mycket lyckad och det var väldigt trevligt och kul att så många kom! TACK till alla inblandade!

Sen på onsdagen var det full fart att flytta ut det sista och jag hade sådan tur att genom bekanta få en returfrakt på en flyttbil. Det var min räddning att få med mig hela bohaget kan jag lugnt säga. Jag är verkligen tacksam och glad för all hjälp jag har fått och att universum sammanstrålade!

Jag var som ett nervvrak på onsdagen för de skulle komma och hämta Marksman. Lastningen på lastbilen var inte helt fläckfri men efter en stund var han på och åkte iväg i sällskap med några andra hästar i en fin lastbil. Då kändes det lite bättre.

Sent på eftermiddagen var vi klara för att åka norrut och den långa resan tog 10 timmar med transporten bakom bilen. Resan gick som smort och halv fyra på morgonen var vi hemma och det kändes verkligen som hemma för mig. Vi lade oss och sov några timmar och sen var det bara att engagera sig i att få lite ordning. Vid tvåtiden åkte jag upp till stallet som Marksman skulle anlända till vid två-tretiden enligt vad jag hade blivit underrättad. Väntan blev lång men det var trevligt att umgås med morbror och A och J. Sen vid sjutiden kom Marksman äntligen och han var vid god vigör och såg förvånansvärt fräsch ut så det var skönt! Han installerade sig ganska fort för han fick sträcka lite på benen och röra på sig och sen gå in i stallet och snacka med sin kommande hagkompis Sören genom gallret. De verkade ha samma humor redan från början. I morse släppte vi ihop dem och de sprang lite först men sen säg de ut som de fann varann riktigt brapå en gång. Marksman visade dock helt lugnt att gammal är äldst men det var inget bråk om det.

 Jag kan knappt tro att det är sant att jag och Marksman är på plats i Norrland nu... det tar nog ett tag för oss att landa och för mig att fatta det...

Marksman och Sören någon timme efter hopsläppet så var de såhär överens.

5 kommentarer:

  1. Det är alltid härligt att känna sig hemma!

    SvaraRadera
  2. Välkommen! Lite otur att du anländer till regn kanske men det blir snart bättre. Du har väl mycket om dig men i morgon 10-16 är det träff i Kovland för ARv, akademiska ryttare. Östanå Hästgård Kovland. Tänkte åka dit om det inte blir för eländigt väder. Kanske en möjlighet för dig att träffa lite hästfolk direkt :)

    SvaraRadera
  3. Grattis eller vad man säger ;-) Hoppas att ni finner er till rätta snabbt - Norrland är alltid rätt! Lite avundsjuk är jag allt på dig...

    SvaraRadera
  4. Tack Elisbeth och Eva! Jag ska fundera på hur jag gör med Kovland men troligtvis har jag en massa andra saker att göra. Det var jättesnällt att du tänkte på mig! Jag kommer gärna på något när jag bott in mig lite.

    SvaraRadera