söndag 1 maj 2011

Vår

Idag kände jag mig lite låg på förmiddagen men det tror jag beror på föregående vecka som var lite intensiv och att vädret slagit om för att bli normalt vårväder och inte sommar som vi tidigare haft. Jag tog mig samman och red båda hästarna nu på kvällen när vädret för övrigt blev bättre. Marksman är så rolig nu för det är inga argumentationer över något han kan dock hoppa för något men det har jag kommit på att nu gör han det när det är jobbigt... interesting. Nisse har jag inte ridit så mycket sista veckan så han joggade och mjukade jag bara upp lite och på slutet kändes han kanonfin.

Jag provade även att rida M med halsring idag och det gick riktigt bra så jag blev alldeles förvånad eftersom det var flera år sedan sist. Han blev nästan mer framåt och var med på noterna. Red stora travmönster och galopp med enkla byten. Jag har fått lite lust att filma för mitt Level 3 Freestyle snart för det känns som att jag vill utnyttja alla givna dagar med mitt hjärte gry!

2 kommentarer: