tisdag 21 december 2010

Irländsk Julafton med Aramis

Idag har jag varit ute i julhandelshysterin, jag blev mest bara trött och inte hittade jag något direkt heller, men några bra ideer fick jag.

Nu ikväll har jag ridit Aramis och jag klurade hur jag skulle få bättre balans, takt, avspänning och mittpunkt i honom. Så jag gjorde lite förflyttningar in och ut med fram och bakdel i skritt och det jag kom fram till var att enligt dagsformen så kändes det som jag mer hittade det jag sökte när jag flyttade motsatt del mot vad jag instinktivt gjorde tidigare när det inte fungerade så bra.
Väldigt intressant men summan av kardemumman av våran Irländska Julafton var att i höger varv flyttade jag ut bakdelen och i vänster varv in framdelen. Efter att ha överdrivit lite räckte det att tänka det och vipps så kom böjning och ställning. Han är verkligen lättlärd och känslig den gode herren! Jag såg även en gång hur hans man bara flög över på andra sidan alltså utan att han ruskade på sig, hm intressant, kan tro att något hände i hans kropp.

Nu ska jag fundera på detta ett tag och se om jag kan förstå det också... he he It takes some time!

Tänkte fortsätta med detta utifrån dagsformen och variera med lite snöridning och annat med Aramis, lägger in en bild som påminner mig om att variera träningen.

En bild från kursen för Martin i september, Frida fotade

2 kommentarer:

  1. Det där med manen låter mycket intressant..

    SvaraRadera
  2. Ja det var en stor tuss som åkte över på andra sidan längst uppe mot öronen och om man speglar det mot längst bak på hans rumpa mot svansen så var det ett gott tecken att han aktiveras där.
    Men det krävs nog mer övning för att jag ska få kläm på det och fatta vad som händer. ;)

    SvaraRadera