onsdag 15 december 2010

Free Ebook from Eddy Modde

Nu har jag laddat ner den fria Ebooken från Eddy Modde det finns ju alltid något nytt man kan lära sig. Ska bli kul att förkovra mig i under julhelgen kanske ;)

http://horsetrailerloading.info/?page_id=105

I maj 2005 var jag och A-C upp till Umeå och tittade på en Level 3 kurs, vilket var jättekul att träffa alla goa glada i Norrland och extra kul att se vad de gjorde med sina hästar. Vi hade hållit på med Parelli aktivt i 2 och 3 år då så det var väl ett sätt för oss att se lite vad Level 3 var på den tiden.
Eddy hade med sig sin häst från Holland på denna långa resa genom Sverige. Någon vecka senare kom han till oss och höll en kurs också. Det var verkligen en rolig kurs minns jag, Eddy hjälpte mig med lastningen av Marksman, jag menar på vilken kurs har jag inte lastat ;) visslar Jag minns att Eddy sa vid något tillfälle att han inte riktigt förstog vad problemet var att han kunde lasta Marksman men inte jag... Vilket var lite kul att läsa på hans blogg att det var en av anledningarna varför han blev så faschinerad av the Release Technique, att allt handlar om den mentala inställningen, att andra kunde göra samma sak som han.
På den kursen fick jag så äntligen mitt Level 1, jag hade varit godkänd på allt annat förutom Trailer Loading ett halvår tidigare, men efter blod svett och tårar så fick jag som sagt även godkänt på det. He he vilka tider det var med lastning, ridning och allt i Level 1.


Jag lastar Aramis på Martin kursen i September ;)
Sofie Svensson fotade.

2 kommentarer:

  1. Ja det var tider det med det gamla level 1. Det blev mycket filmande innan jag skickade det till martin wimmer, stackare att sitta ochtirra på allt det :-)Jag såg på lite för några veckor sedan, hade filmat pushing passenger lesson 21 minuter, jag höll på att sommna till slut :-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ja det var tider. Fast när jag tog det var inte ens pushing passenger med, men det var mycket ridning och galopp och grejer i Level 1, men det är ju tur de har ändrat det nu, utvecklingen går framåt ;)

    SvaraRadera