onsdag 8 december 2010

Vinterpäls

Efter att jag jobbat ett mastodont pass i helgen så blev det ingen ridning men i måndags red jag ut på Marksman igen och då kom jag på att vi kunde ju skritta ner till byn och kolla in var en vän troligen ska flytta in snart, en ny långgranne som man säger i norrland ;)
Det tog ca 25 min vilket jag inte riktigt tänkt mig men det tog ju lite extra tid när vi red förbi alla läskiga saker på vägen bort men hem gick det fortare för då hade grejorna gjort kväll.

Marksman var mycket laddad, så han såg rätt mycket spöken i dikena och på en gård körde de fyrhjuling och det var ganska läskigt tyckte han. Men han skötte sig och skrittade på bra. Han känns fri och ledig i kroppen och han har ju tappat så mycket muskler, kände på ryggen att han har kvar fettlagret över revbensbågen men ryggmusklerna är borta, aldeles tomt... och det är väl på gott och ont, han har väl tappat den ev sneda musklingen han har haft men även kanske kompenserat sig pga skadan. Men så länge han känns så flexibel och rörlig i kroppen så är jag glad och fortsätter skritta ut rakt och fritt.
Han blir väldigt svettig och jag funderar på om jag bara ska klippa en liten remsa på halsen eller något, trodde jag skulle slippa det i år men han har riktig grizzly päls och är svettig i stallet med.

Grizzlybjörnen ;)
Såhär har han sett ut många gånger när jag tagit in dem

Timotej behöver nog bli lite mer rastad tror jag för hon gjorde någon slags cappriole (stavning?) in från hagen igår, jag och Palle fick passa oss bäst vi kunde.

Aramis ska köras igång också efter hans semester så det känns spännande att se vad som var tillräckligt befäst innan så det finns kvar nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar