tisdag 14 december 2010

I mitt vinterland...

Det är verkligen härlig vinter här nu, lite mer torr kyla vilket jag gillar bättre än den här råa kylan som brukar vara här nere i södern.

I söndags smet jag och Marksman ut i det strålande solskenet och skrittade, fast tiden var knapp så var det så underbart vackert. Han var dock lite trött, han stog och solade sig i hagen när jag ropade på honom så jag tror det var därför. Sen tror jag den tjocka pälsen gör sitt till med, måste vara jobbigt att vara så varm. Jag behöver bestämma mig om jag ska klippa och isåfall hur.


Min katt söker upp allt Back on Track som finns i stallet och sätter sig där och myser, Hm undra hur jag ska tolka det.
Marksman haft kardborre skydden nu efter eller före jag ridit i en veckas tid så ikväll så lindade jag på med en padd som jag tycker sitter bättre än de försmå med kardborre. Får se hur detta verkar.

Nu har jag äntligen ett sadelöverdrag till min sadel som passar också :O Eftersom jag inte kunde ta på en skitig sadel det nya överdraget så blev det lite persedelvård först av sadel och träns, är ju lite roligare när sadeln inte blir dammig på en gång nu heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar