torsdag 18 april 2013

Skit oxå

Jaha då var vi där igen... Igår blev Marksman sådär tilfälligt halt när jag red honom igen. Samma karaktäristiska hälta som förra gången... Det visar sig i kotleden vänster fram. Direkt när jag märkte att han haltade satt jag av och gick med honom hem. Hältan var borta efter ca 50 meter och sedan dess har han inte haltat något alls. Jag blir som vanligt både ledsen och oroad... Jag har dock bestämt mig för att inte ställa av honom helt utan försöka röra på honom så skonsamt som möjligt men lugnt förståss. Så med början idag så gick jag med honom större delen av promenaden och jag red honom endast en kort bit för att känna på honom. Jag har även lindat honom med BoT och försökt pyssla om honom så gott det går. Jag ska se lite vart det här leder annars får jag kolla upp vad det kan vara som spökar. Om det är något i kotleden eller om det bara är ett symtom på något annat??? Jag vet inte och det brukar inte vara svart eller vitt heller...

 
Han fick ha lindor på sig en stund i hagen igår kväll. Jag tror han avlastar vänster framben på bilden... :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar