söndag 28 april 2013

Nuläget

Marksman har ju som sagt haft en knepig hälta i vänster framben nu senaste veckan och jag tror han avlastat och därmed blivit stelare i sitt häger bak som han skadade sig i för tre år sedan. Jag trodde redan då för tre år sedan att det var slut eftersom prognosen på ett uttöjt ringband är ganska diffus, lägg därtill på hans pålagring i samma kotled. Efter att jag hört om hästar med uttöjt ringband som aldrig mer gått att sätta igång så kändes det lite hopplöst då. Efter att han vilat i ett halvår så satte jag igång honom mycket försikigt och lugnt under nästan ett helt år. Sedan dess har vi haft kul ihop och jag har promenadridit, dressyrat lite och lekt med honom. Han har hela tiden lärt mig nya saker och varit en dröm att rida eftersom det har känts som att så många bitar fallit på plats. Bara det känns som en ynnest att ha fått de åren med honom...

Jag har därför varit ganska deppig det senaste eftersom han är ju min älskade häst och jag vill att han ska ha det bra och vara frisk. Det kan tyckas att jag målat upp faan på väggen men jag vet inte hur det blir med det här... Det känns lite mörkt. Jag ringde våran veterinär i fredags och han hade tid först på måndagen den 6:e Maj så då får vi se vad han säger för jag vill utreda det här och se vad det kan vara. Marksman är dock inte blockhalt så varken jag eller min vet. tror att han lider av att gå i hagen nu till dess att han har tid att komma. Jag ska bara försöka leva i nuet med Marksman och ha det mysigt med honom till dess så får vi se vad som händer.

 
Marksman vid hölådan en dag här i veckan när solen sken.

3 kommentarer:

  1. vad fin han är Frida:) O hoppas att han blir frisk, vet hur det är med hästar och hältor, det är inte kul. Du gör rätt i att ta vara på varje dag man vet inte hur länge man får ha dom kvar, min gammgubbe lever väl på övertid han med, 32 år som han är.
    kram/Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack Lotta! Jag har försökt att leva efter devisen att ta vara på tiden och speciellt sedan jag trodde att det var slut förra gången.
    Du är priviligerad att ha din gamle i en ålder av 32!

    SvaraRadera
  3. awww ge honam en extra kram från oss, och en till dig med ((()))

    SvaraRadera