torsdag 25 april 2013

Fortfarande lågt

Statusen med Marksman är fortfarande mörk för han har inte blivit särskilt mycket bättre i sitt framben och nu har jag vilat honom i två dagar. Det skär i hjärtat på mig såfort jag tänker lite längre vad det här kan betyda eftersom min älskling till häst trots allt är 21 år... Han fick följa med ut på promenad idag och jag satt upp och red en bit men insåg snart att det var bara att sitta av. Jag tror att det är dags att ta reda på vad det är, om det går att få ett klart svar.

 
Marksman posade så glatt när vårt sällskap tog en travsväng.

 
Notera kråkan på Marksmans rumpa! Den satt och plockade päls av Marksman så den ville nog inreda med en hästens säng hemma. ;)

2 kommentarer:

  1. 21 är bara övre medelåldern egentligen - ta det lugnt - det finns mycket man kan göra för att hjälpa honom med det som gör ont!

    Vi skickar värme här nerifrån :-)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för din omtanke Eva.
    Jag har under flera år pysslat om honom lite extra och gett honom lite extra tillskott och duttat på med Back on Track osv osv... Allt för att hjälpa honom att ha det så bra som det bara går eftersom han trots allt kommit upp i en ansenlig ålder för att vara en så stor och tung häst. Tyvär har han dragit på sig lite skador genom åren som satt sina spår men än så länge är det inte slut så vi får se hur det blir med min älskling. Ibland känns det bara lite tungt...

    SvaraRadera