torsdag 10 maj 2012

Galopperiod

Blev en filmsnutt från dagens ridpass med Marksman. Staketstolpen fick vara Mr Cameraman igen så det är samma nivå att ibland är vi i bild och ibland inte. Jag har lite av en galopperiod med Marksman vilket jag brukar ha ibland för det känns som han jobbar bäst i galopp i vissa perioder. Fattningarna kändes bättre idag och han var mer reglerbar men i avsaktningarna behöver vi samla mer och jag behöver ha bättre koll på min sits. Fick en lite ahaaa idag hur jag kan reglera skritten mellan galoppfattningarna för att få den bättre och klart fyrtaktig. Jag är iaf väldigt glad för det kändes som jag red honom med endast tanke idag och stundom var han följsam som att skära i smör. Jag är så glad och tacksam för nuet och hoppas att lite mer styrka ska ta oss vidare. Sen tog vi skogen på vägen hem och det var med samma tankekänsla vi kryssade runt diverse olika hinder.

6 kommentarer:

  1. Ni är så fina , han ser ut att vara en njutning att rida!

    SvaraRadera
  2. Tack elisabeth för din fina kommentar! Han är en dröm att rida om jag får säga det själv ;)

    SvaraRadera
  3. Hej !
    Super trevligt och fint. Han är ju hur fräsch som helst. Men jag saknar dread looks (stavas det så )i hans svans ;)

    SvaraRadera
  4. Ja han känns så fräch! Dreadlocksen finns där men de är lite nertonade för jag har sprayat i ett balsam till häst som jag hittade i mina gömmor. Det gör att leran fastnar inte lika lätt ;) hihi

    SvaraRadera
  5. Frida du är en sån vacker kvinna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får tacka det ödmjukaste, vem du nu är. ;)

      Radera