torsdag 24 maj 2012

Energisk marksman

Idag var Marksman sådär härligt energisk. Han kändes dock lite stel i början men värmde snabbt ur sig det. Det känns som han börjat röra sig mer så det kan ha med det att göra. Jag har kommit in i en filmperiod och det är ju bra för då kan jag förhoppningsvis se utveckling. Det känns viktigt att jag "sparar" känslan han ger mig nu på film. Min kamera har något förinställt så den stänger av efter att den filmat 10 min. Precis efter att kameran slutat filma idag så skärpte jag mig och fick en bättre atletisk position och Marksman gick såklart bättre då. Han "satte" mig i traven under nedsittning och han var följsam som att skära i smör så det var synd att det inte kom med på filmen för det hade varit roligt att se hur det såg ut. Jag sparar känslan så får jag hoppas att vi kan hitta åt den igen.

Marksman efter ridpasset. Kameralinsen var dock lite dammig...

2 kommentarer:

  1. Tokfina Marksman !Går han bättre i den nya sadeln ?

    SvaraRadera
  2. Ja jag tycker det. Nu börjar han se ut som han ska i ryggen så det är kul! Han rör sig mer och mer och det är ett bra betyg för sadeln. Jag tror han blivit finare för han rör sig mer rätt också . Sen trivs jag fantastiskt bra i sadeln också.

    SvaraRadera