söndag 25 december 2011

Julafton

Dagen har varit supermysig och jag har tagit mig tid att göra det jag vill och tycker är viktigt idag. Först var det en julig frukost på det fina residenset jag bor och sen bar det av mot stallet för en ridtur. Vilken ridtur det blev sen så... Marksmana har haft jullov i tre veckor och jag tror det har gjort honom gott att vila sig i form. Den mentala formen och viljan fick jag känna på idag när han rätt vad det var bara bjöd på en jättefin samlad trav med världens tryck. Jag red barbacka så jag kände hur han arbetade och spände bågen. Det var sån WOW känsla så det var inte klokt! J som red med sa att han hade jättebenlyft och det tror jag för han kändes helt fantastisk! Det var den bästa julklapp jag har kunnat få av Mr M <3 LOVE


Efter stallet var det hem och fixa lite för att sedan åka till bästa kompis B för att lämna julklapp. Det kändes speciellt att jag nu bor så nära henne så jag kunde svänga förbi med julklappen på självaste julafton, en bra känsla. Sen har det varit julaftonsmys med familjen och vi har ätit gott och delat ut julklappar. Jag är så glad och tacksam för dagen! 


Såhär vackert var det när jag åkte upp till stallet idag. Ibland kan jag bli helt hänförd av bergen och hur solljuset kan "måla" dem i olika skrud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar