måndag 26 december 2011

Annandagjul

300:de inlägget när Stormen Dagmar har varit på genomresa inatt. Spåren hon lämnade efter sig var bland annat ett nerblåst alltantak som rasade ner med ett brak inatt där jag sov över. En talltopp hade ramlat mellan brorsans garage och grannens hus med en hårsmån från att krossa endera. Hemma hos mig verkar det inte ha blåst riktigt lika våldsamt som längre ut mot havet men förödelsen på vägar, skog och hus finns lite överallt. Det påminner mig om hur små vi människor är här på jorden.

Dagen har ägnats åt att fira pappa som har bemärkelsedag och springa på mellandagsrea som hör denna dagen till. Dock blev det inte mycket till resultat på rean för tröjan och jeansen jag sett ut var inte med på rean på min favoritaffär. :( Bara att vänta och övervaka mina intressen ett tag till alltså... Men presentkorten består ;)

Sen blev det en tripp upp till stallet med vatten i bagaget för de hade haft strömavbrott sedan klockan fyra i morse på grund av stormen. Jag köpte mig en supersmart H2OBag som jag provkört tidigare och den fungerade ypperligt att köra vatten i bagaget också. Tanken är att man ska lägga den i skottkärran istället för att behöva lyfta tunga dunkar. Det fungerar faktiskt! Marksman och de andra hästarna verkade ta det hela med ro. Det är dock lite intressant att mocka med en ficklampa...


Här är den nästan tom, det går i ca 80 liter i den men då är den proppfull. Smart grej helt klart!

3 kommentarer:

  1. Verkar verkligen väldigt bra. Var köper du den?

    SvaraRadera
  2. På Hööks så det borde väl finnas en butik nere hos dig med.

    SvaraRadera
  3. Ja, Hööks finns här med : ) Tack för info.

    SvaraRadera