fredag 11 mars 2011

Urladdning

Idag har jag färdigställt min andra uppsats för skolan som ska in imorgon och det känns som en enorm urladdning den här gången med. Känner mig helt slut í huvudet och kroppen. Det är precis som det jag gått och haft i tankarna i flera dagar har kommit ur mig. En skum känsla jag inte kännt tidigare. Tänk hur jag skulle vara som författare... oj oj oj, inte kul för några inblandade...

Igår och idag har det varit riktigt tråkväder och mina förhoppningar om vår har snöat inne kan jag lugnt säga. Igår var jag på meditationskursen för andra gången. Jag ska se vad jag kan förmedla sen, behöver bara komma in i det lite mer själv först. Men det är märkligt för mig känns det som att meditationen är lite som en muskel och har man en gång tränat upp den så är det lättare att hitta tillbaka. Efter bara några gånger känns meditationen som den gjorde när jag läste till hälsoutvecklare och vi gjorde meditationer med vår lärare Anita flera gånger i veckan, förövrigt den bästa lärare jag någonsin haft.

Dagens aktivitet bestog av att rasta Timotej och göra lite uppbyggliga övningar med Marksman från marken. Men båda var spända som fiolsträngar pga blåsten som tog tag i manegen riktigt och att de varit ute i detta skitväder. Men de var mycket nöjda att rulla och skrutta runt lite, men stordåden uteblev idag...

En dag när solen sken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar