lördag 12 mars 2011

Härliga Lördag

Dagen började med att vi hade stallmöte alltså inte ett sånt "ös skit och klanka ner på varandra möte" utan en trevlig fikastund med sina stallkollegor :)

Sen red jag grabbsen och med Marksman behöver jag fokusera mig och skärpa mig med grunderna. Jag tror jag ska lattja lite mer med honom så kanske det blir något bra av allt ändå.
Aramis var lite taggad idag för först klättrade det upp en katt på maskinerna som vinterförvaras i bortre änden av manegen och sen gick den via den stora gröna bollen ner på sargen och mjauuuade i högan sky för att sen fortsätta bakom sargen... Sen var det hög aktivitet utanför med motorsågar, traktorer och diverse annat. Lägg därtill ett snöras av taket precis bakom oss... Interesting.... He he men jag såg det som bra miljöträning men  Nisses startspår där det rasade från taket var inte dåliga.... Värsta burnouten!
Annars gick Nisse riktigt fint idag så det kändes bra iaf.

På kvällen gick jag och A-C en prommis med hundarna och sen mys med extra familjen ikväll med mello. En mysig dag och kväll i goda vänners sällskap och med spontanitetens härliga lättsamhet.

En bild på min katt som varit borta i en månad nu, tror inte hon bara är ute och raggar utan något har nog hänt henne...

2 kommentarer:

  1. Sorgligt att din katt är borta, men det verkar finnas många goda kring dig ändå : )

    SvaraRadera
  2. Tack Ulrika du är så omtänksam! Jag uppskattar den korta tid jag fick med katten.

    SvaraRadera