måndag 14 mars 2011

Löshoppning

Igår söndag stog löshoppning på schemat, det blev mest gymnastikhoppning för de flesta hästarna eftersom det var ett tag sedan vi löshoppade. Till och med Marksman fick vara med, vilket var länge sedan (innan skadan). Han kom ihåg hur roligt det var och hade rätt bra tryck i de två rundorna han fick springa sen blev han mycket trött i kroppen så då tyckte vi att det räckte innan han gjorde illa sig. Nisse hoppade jättefint och han hade en riktigt fin och bra galopp och han var med i huvudet!

Min snälla extrafamiljs storbonde hjälpte mig att få till min diskmaskin igår också vilket jag är mycket tacksam för. Mitt rörmockeriarbete gick inte så bra när rörkopplingen hade utslitna gängor. Men han fixade det så bra så nu slipper jag handdiska och kan greja med hästarna den tiden eller något istället ;))

Den minsta hopphästen igår!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du bloggar Frida! Kul, nu har jag ännu en blogg att följa! Roligt att följa sina vänner så man vet vad som händer;-) Hoppas allt är bra med dig? Kram Emmelie

    SvaraRadera
  2. Vilken otroligt söt lite minihäst! :)

    SvaraRadera