söndag 6 mars 2011

Härligt

Vilken underbar helg det har varit! Solen har skinit och faktiskt värmt lite fastän det varit runt nollan. HÄRLIGT! Jag har ridit båda grabbarna både lördag och söndag och jag är helt slut i kroppen, borde börja träna något alternativt till ridningen. Men det är vansinnigt nyttigt att rida dessa tu som är grymt olika men frukten av detta är att jag kan plocka en erfarenhet eller nyvunnen känsla från Marksman och aplicera på Aramis och tvärt om. Jag skulle bara vara lite mer fit för det och kanske rida två hästar till om dagen... "he he nje" jag är nöjd som det är och det är nog vad jag hinner med nu när jag ska satsa på pluggandet.

Här är Marksmans hagkompis Z, han verkar extremt nyfiken och när han spetsar sina öron så ser han så söt ut.

M fick sola lite och eftersom han är svart så blir han ju jättevarm i solen!

Vi var ju på första gången av meditationskursen i onsdags och fick som läxa att meditera varje dag för att komma in i det och hitta sitt eget sätt. Det känns bra och spännande, kursens upplägg verkar bra och jag tror det kan hjälpa mig att inte grubbla alla tankar som kommer upp. En jättebra lärare som jag hade när jag läste till Hälsoutvecklare sa att "tänker man en tanke mer än tre gånger så grubblar man...." Wojne... Men att tänka lite som i meditationen, inte lägga några värderingar i tankarna som kommer upp utan bara konstatera och sen släppa den. Det är nog vad jag behöver lära mig att bli bättre på.

Hulda gillar att vara i snön

4 kommentarer:

  1. Klok du är som börjar meditera så ung. Det är det som håller mig på spåret, märker stor skillnad när jag inte gör det.

    SvaraRadera
  2. Vad häftigt att du också mediterar och att du gör det kontinuerligt! Det är vad jag hoppas att jag ska komma igång med...

    Har du något favorit mantra eller något som du vill dela med dig av så är jag väldigt intresserad. ;)

    SvaraRadera
  3. Vad intressant att gå en meditationskurs, intressant om du vill förmedla vad ni får göra. Jag har gått helgkurser själv och försöker meditera :)

    SvaraRadera
  4. Jag ska se vad jag kan förmedla. Kursen är mycket intressant!

    SvaraRadera