söndag 20 mars 2011

Söndag

Lite tröttmössa idag med, vet inte vad det kan bero på, men det har ju varit lite intensivt med pluggandet. Imorgon kör jag igång den 4:e studieveckan, helt otroligt vad tiden springer iväg, sen är det bara en vecka kvar och sen är denna kursen klar...

Men på kvällen gick jag ner till grabbarna och grejade med dem. Först red jag Marksman och han kändes fin. Han börjar bli starkare i ryggningen nu, för han har mer tryck i den och han samlar sig verkligen. Travade lite och känslan jag letade efter i min hand och sits var stabil men fjädrande, hm lite motsägelsefullt, men det kändes bra för M blev stadig i formen med fjädrande trav...
Sen lekte vi lite som avslut, sideways över upprättstående tunna, han kom nätt och jämt över den med magen men inte direkt claustrofobisk så det var ja bra. Bensprattlet var lite mer bogfritt så jag nöjde mig efter bara några stycken.

Aramis har jag bara lekt med i veckan och det tror jag är bra. Det är så roligt för nu kan han göra öppna och sluta med follow the feel i repet. Förut fick A panik när han fick repet runt kroppen.
Red lite och han blir starkare och starkare både mentalt och fysiskt. Det är så olika känsla att rida dessa två hästar men det är så nyttigt och lärorikt. Jag uppskattar dem båda!

Jag har lite torka på bilder, blir mest hagbilder, skulle vilja låna en fotograf... ;)

4 kommentarer:

  1. sv: tacktack, får säga detsamma! :) Vad roligt att du också bor omkring Borås området! :)

    SvaraRadera
  2. haha glömde skriva vem det var ifrån... :P // Elin

    SvaraRadera
  3. Jag kan mer än gärna ställa upp som fotograf fler gånger, kanske till sommaren om jag kan komma och hälsa på då eller något? :D Skulle vara riktigt kul :)

    SvaraRadera
  4. Ja vore jättekul Maria! Det är så kul att ha lite bilder, rid- och lekbilder! Du är välkommen som sagt!

    SvaraRadera